Kniha: Superpotraviny do všech jídel, Kelly Pfeiffer

Recenze kuchařky Superpotraviny do všech jídel

Superpotraviny do všech jídel, s podtitulem rychle, zdravě a lahodně, 10 superpotravin pro zdraví vaší rodiny je jednou z kuchařek, která se věnuje hitu posledních let, superpotravinám. Je skutečně kuchařkou, nenajdeme v ní teorii o superpotravinách, ale spoustu jednoduchých receptů.

O Kelly

Kelly Pfeiffer je autorkou a blogerkou. Vaří pro svoji rodinu, kterou přivedla na cestu zdravého pestrého stravování a které denně servíruje superpotraviny ve spoustě různých podob.

O knize říká, že „si ukážeme, že výživné potraviny – superpotraviny – můžeme (bez velkého úsilí) podávat s každým pokrmem. Žádné podivné, neznámé věci, nýbrž každodenní superpotraviny, které už znáte a máte rádi, například vejce s ořechy.“ Má totiž bohaté zkušenosti s tím, jak učit rodinu lépe jíst. Jak říká, její manžel nesnášel zeleninu. Jednoho dne ale přišly zdravotní potíže a bylo jasno – bylo třeba změnit jídelníček. Podávat kvalitní, výživné jídlo a zapomenout na junk food. V té době už měla naštěstí spoustu zkušeností s vařením pro sebe a už vedla food blog. Začala tedy vymýšlet nové, zajímavější recepty a připravovat pokrmy se superpotravinami pro manžela i pro dcerku. A povedlo se, měla úspěch a základ této kuchařky byl vlastně na světě.

O superpotravinách

O superpotravinách už se mluví několik let. Potravin, které do této kategorie můžeme zařadit, je ohromná spousta. Mnoho z nich je exotických, ale jsou i takové, které jsou naprosto běžné, levné a skvěle se nám je podaří zařadit do jídelníčku. Takových potravin najdeme v této kuchařce několik. Bezesporu je to jogurt, med, vejce ale také cizrna, kokosový olej a vlašské ořechy. Dále Kelly přidala borůvky, sladké brambory, quinou a také kadeřávek. Právě kadeřávek patří mezi ty suroviny, které jsou velmi výživné, ale zároveň poměrně těžko zařaditelné do jídelníčku.

Výběr receptů

V kuchařce najdeme celkem sedm skupin receptů. Jsou jimi: snídaně a brunch, předkrmy, polévky a saláty, sendviče a quesadilly, hlavní chody, dezerty.

Každý z receptů obsahuje minimálně 2 z výše jmenovaných 10 superpotravin, většinou jich je ale více. A kromě nich samozřejmě Kelly používá velké množství dalších ingrediencí, které bez váhání nálepkou „superpotravina“ označíme také. Celkově vaří z čerstvých zdravých surovin.

Obecně jsou recepty poměrně jednoduché, spousta z nich dokonce velmi. Najdeme mezi nimi klasiky, vylepšené superporavinami. Konkrétně se setkáme třeba s cizrnou v pečivu, což je ohromný způsob, jak nahradit lepkovou pšenici bez živin surovin mnohou výživnější. Celá řada receptů odpovídá nejnovějším trendům.

Recenze kuchařky Superpotraviny do všech jídel

Jak se podle kuchařky vaří?

Na první pohled je vidět, že jsou recepty jednoduše a přehledně napsané. Každý recept začíná vyjmenováním těch superpotravin, které se v něm použijí (z těch 10 vybraných, jinak jich tam bývá mnohem více mimo ně). V soupisu surovin najdeme jednotlivé ingredience s upřesňujícími údaji. Množství je udané v hrnkách/lžících a také v gramech/mililitrech. To je velmi praktické, protože každý může vařit tak, jak mu to vyhovuje. Také to usnadňuje nakupování ingrediencí.

Několik mých favoritů

Jak už jsem řekla výše, moc se mi líbí fakt, že Kelly nahrazuje klasickou mouku cizrnou. S tímto se setkáme třeba v lívancích a muffinech. Další skvělou ukázkou, jak zařadit víc cizrny, je příprava burgerů, kde se navíc přidává i quinoa.

Další skupinou moc zajímavých receptů jsou quesadilly a sendviče, u kterých se setkáme se spoustou zajímavých kombinací.

Takových příkladů by byla spousta… a s některým z nich se určitě potkáte i tady 🙂

Recenze kuchařky Superpotraviny do všech jídel